OCAK AYI FAALİYETLER

OCAK AYI FAALİYETLER

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

OCAK  AYI RAPORU

 

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Ocak Ayı Raporu (İlkokul)

Projenin Amacı

Dilimizin Zenginlikleri Projesi; okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.

Bu sayede öğrencilerimiz dilimizin seçkin ve özgün eserlerini tanıyacak, eserlerimizde geçen sözcüklerin derinliklerini (çeşitli anlamlarını) öğrenecek; milletimizin kültürünü, birikimini, düşünce dünyasını ve hayat tarzını söz varlığımızın içinde yeniden keşfedecektir.

 

Projenin Ocak Ayı Faaliyetleri

Ocak ayı içerisinde, proje kapsamında aşağıdaki faaliyetler gerçekleştirilmiştir:

Dede Korkut Hikayeleri İncelemesi: 

Ocak ayı içerisinde, proje kapsamında öğrencilerle birlikte okulumuzda 02.01.2024 – 19.01.2024 tarihleri arasında Dede Korkut hikayeleri okuma çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Ayrıca kitaplar sınıf ortamında öğrenciler tarafından grup oluşturularak incelendi ve öğrenciler inceledikleri kitapların özelliklerini anlattı.

 

Anlamını Bul Etkinliği: 

Okulumuzdaki tüm sınıflarda “Anlamını Bul” etkinliği yapılmıştır. Bu etkinlik kapsamında oyun için hazırlanmış kelimeler içi görünmeyen bir torba içine alınmıştır. Her takımdaki birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü̈ oyuncular birbirlerine karşı yarışıp ilk takımın ilk oyuncusu torbadan bir kelime seçerek, seçtiği kelimeyi diğer oyunculara göstermeden, kelimeyi, eğer varsa altında küçük puntolarla parantez içinde yazılı kelimeleri kullanmadan, imalar ile dolaylı yoldan anlatarak kendisinden sonra gelen takım arkadaşının bulmasını sağlamaya çalışmıştır.

Ayrıca akıllı tahtadan anlamını bul etkinliği ile ilgili oyunlar oynanıp etkinlikler yapılmıştır.

Hatırlatmaca Etkinliği: 

Okulumuzdaki tüm sınıflarda numaralandırılmış kelime gruplarının anımsattığı yeni sözcükler belirlenerek bulmacadaki ilgili boşluğa yazılarak öğrencilerin belirlenen kelimelerle başka kelimeleri çağrıştırmaları hedeflenmiştir.

 

Hikâye Yazma Çalışması: 

Okul bazında şartname hazırlanmıştır. Şartnameye uygun olarak öğrencilere 3 anahtar kelime verilmiştir. Anahtar kelimelerle en fazla 2 sayfa şeklinde olmak üzere özgün hikaye yazılması istenmiştir. Yazılan hikayeler için son teslim tarihine göre yarışmaya katılan öğrenciler arasında belirlenen kriterlere göre hikaye anlatma yarışması düzenlenmiştir.

KAYSERİ İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ OCAK AYI

DEDE KORKUT HİKÂYELERİNDEN HAREKETLE YENİ BİR HİKÂYE YAZMA YARIŞMASINA AİT ŞARTNAME

 

KONUSU

Yarışma konusu; “DEDE KORKUT HİKÂYELERİNDEN HAREKETLE YENİ BİR HİKÂYE YAZMA YARIŞMASI”

 

TÜRÜ

Okuma Yarışması, ilkokul öğrencilerine yönelik

 

AMACI

“Öğrencilerin; Türk Dilinin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşmasını ve buna bağlı olarak da dili iyi kullanmalarını ve düşünce dünyasını geliştirmelerini sağlamak.”

 

DAYANAĞI

-Milli Eğitim Bakanlığı Okulöncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği

-Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği

 

KAPSAMI

İlimizdeki ilkokul öğrencilerine yönelik

 

İÇERİK

-Dede Korkut Hikâyeleri

 

HEDEF KİTLESİ

İlkokul öğrencileri

 

SÜRESİ

08 Ocak – 19 Ocak 2024

 

KATILIM VE YARIŞMA KOŞULLARI

1-Öğrenciler birer eserle yarışmaya katılacaktır.

2-Eserler A4 kâğıt boyutuna Times New Roman yazı karakterinde 12 puntoda yazılacak.

3-Proje ismini belirten kapak oluşturulacak.

4-Eserlerde dijital unsurlardan da faydalanılabilecek.

5-Eserin üzerinde okul ve öğrenci adı olacak.

6-Eserlerin daha önce herhangi bir yarışmaya katılmamış ve herhangi bir yerde yayınlanmamış olması gerekmektedir.

7-Yarışma kuralarına uygun olarak katılmayan eserler elenecektir.

 

ÖĞRENCİLERDEN İSTENECEK ÖZELLİKLER

-İlkokul öğrencileri

 

BAŞVURUNUN YAPILACAĞI YER

Öğrenciler eserlerini öğrenim gördükleri okul müdürlüklerine teslim edeceklerdir.

DEĞERLENDİRME ŞEKLİ

1.                   Okullarda:

-Öğrenciler tarafından yazılan veya yapılan eserler okul yürütme komisyonu tarafından değerlendirilecektir.

-Okullarda ilk üçe seçilen eserler İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne gönderilecektir.

 

 

YAPILACAK ÇALIŞMA

 

 

TARİH

 

1

 

Şartnamenin Okullara gönderilmesi

 

08 Ocak 2024

 

 

 

2

 

Okullarca Seçilen Eserlerin İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine gönderilmesi

22-24 Ocak 2024

 

3

 

Eserlerin İlçede değerlendirilmesi

25-26 Ocak 2024

 

4

 

Eserlerin İlde değerlendirilmesi

29-31 Ocak 2024

 

 

 

Yarışma Puantajı

Kriter

Puan

Açıklama

Hikâyenin özgünlüğü

20

Hikâyenin      özgünlüğü,      ilgi       çekiciliği         ve düşündürücülüğü.

Hikâyenin akıcılığı

20

Hikâyenin akıcı ve anlaşılır olması.

Hikâyedeki olayları oluş sırasına göre anlatma

20

Hikâyedeki olayların oluş sırasına uygun anlatımı

 

Anahtar kelimeler

 

20

Hikâyenin anahtar kelimeleri içermesi ve bu kelimelerin hikâyede doğru ve yerinde kullanılması.

Hikâye anlatımında beden dilini etkili kullanma

20

Hikâye           anlatımında     beden  dilinin  etkili kullanılması.

 

Kriter

Puantaj

Hikâyenin özgünlüğü (20p)

 

Hikâyenin akıcılığı özgünlüğü (20p)

 

Hikâyedeki olayları oluş sırasına göre anlatma özgünlüğü (20p)

 

 

Anahtar kelimeler özgünlüğü (20p)

 

Hikâye anlatımında beden dilini etkili kullanma özgünlüğü (20p)

 

 

Projenin Değerlendirmesi

Ocak ayında gerçekleştirilen Dilimizin Zenginlikleri Projesi faaliyetleri, genel olarak başarılı olmuştur. Öğrenciler söylenilen kelimeler ile kendilerinde çağrıştırdığı kelimeler arasında daha hızlı ve sıkı bağ kurarak anlatım ve yorumlama becerilerini daha akıcı ve sağlam yaparak geliştirmişlerdir. Ayrıca hikaye yazma etkinliği ile yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmişlerdir.

09.02.2024 32

09-02-202409-02-202409-02-202409-02-202409-02-202409-02-202409-02-202409-02-2024