DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ
OCAK AYI RAPORU
Dilimizin Zenginlikleri Projesi Ocak Ayı Raporu (İlkokul)
Projenin Amacı
Dilimizin Zenginlikleri Projesi; okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.
Bu sayede öğrencilerimiz dilimizin seçkin ve özgün eserlerini tanıyacak, eserlerimizde geçen sözcüklerin derinliklerini (çeşitli anlamlarını) öğrenecek; milletimizin kültürünü, birikimini, düşünce dünyasını ve hayat tarzını söz varlığımızın içinde yeniden keşfedecektir.
Projenin Ocak Ayı Faaliyetleri
Ocak ayı içerisinde, proje kapsamında aşağıdaki faaliyetler gerçekleştirilmiştir:
Dede Korkut Hikayeleri İncelemesi:
Ocak ayı içerisinde, proje kapsamında öğrencilerle birlikte okulumuzda 02.01.2024 – 19.01.2024 tarihleri arasında Dede Korkut hikayeleri okuma çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Ayrıca kitaplar sınıf ortamında öğrenciler tarafından grup oluşturularak incelendi ve öğrenciler inceledikleri kitapların özelliklerini anlattı.
Anlamını Bul Etkinliği:
Okulumuzdaki tüm sınıflarda “Anlamını Bul” etkinliği yapılmıştır. Bu etkinlik kapsamında oyun için hazırlanmış kelimeler içi görünmeyen bir torba içine alınmıştır. Her takımdaki birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü̈ oyuncular birbirlerine karşı yarışıp ilk takımın ilk oyuncusu torbadan bir kelime seçerek, seçtiği kelimeyi diğer oyunculara göstermeden, kelimeyi, eğer varsa altında küçük puntolarla parantez içinde yazılı kelimeleri kullanmadan, imalar ile dolaylı yoldan anlatarak kendisinden sonra gelen takım arkadaşının bulmasını sağlamaya çalışmıştır.
Ayrıca akıllı tahtadan anlamını bul etkinliği ile ilgili oyunlar oynanıp etkinlikler yapılmıştır.
Hatırlatmaca Etkinliği:
Okulumuzdaki tüm sınıflarda numaralandırılmış kelime gruplarının anımsattığı yeni sözcükler belirlenerek bulmacadaki ilgili boşluğa yazılarak öğrencilerin belirlenen kelimelerle başka kelimeleri çağrıştırmaları hedeflenmiştir.
Hikâye Yazma Çalışması:
Okul bazında şartname hazırlanmıştır. Şartnameye uygun olarak öğrencilere 3 anahtar kelime verilmiştir. Anahtar kelimelerle en fazla 2 sayfa şeklinde olmak üzere özgün hikaye yazılması istenmiştir. Yazılan hikayeler için son teslim tarihine göre yarışmaya katılan öğrenciler arasında belirlenen kriterlere göre hikaye anlatma yarışması düzenlenmiştir.
KAYSERİ İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ OCAK AYI
DEDE KORKUT HİKÂYELERİNDEN HAREKETLE YENİ BİR HİKÂYE YAZMA YARIŞMASINA AİT ŞARTNAME
KONUSU
Yarışma konusu; “DEDE KORKUT HİKÂYELERİNDEN HAREKETLE YENİ BİR HİKÂYE YAZMA YARIŞMASI”
TÜRÜ
Okuma Yarışması, ilkokul öğrencilerine yönelik
AMACI
“Öğrencilerin; Türk Dilinin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşmasını ve buna bağlı olarak da dili iyi kullanmalarını ve düşünce dünyasını geliştirmelerini sağlamak.”
DAYANAĞI
-Milli Eğitim Bakanlığı Okulöncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği
-Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği
KAPSAMI
İlimizdeki ilkokul öğrencilerine yönelik
İÇERİK
-Dede Korkut Hikâyeleri
HEDEF KİTLESİ
İlkokul öğrencileri
SÜRESİ
08 Ocak – 19 Ocak 2024
KATILIM VE YARIŞMA KOŞULLARI
1-Öğrenciler birer eserle yarışmaya katılacaktır.
2-Eserler A4 kâğıt boyutuna Times New Roman yazı karakterinde 12 puntoda yazılacak.
3-Proje ismini belirten kapak oluşturulacak.
4-Eserlerde dijital unsurlardan da faydalanılabilecek.
5-Eserin üzerinde okul ve öğrenci adı olacak.
6-Eserlerin daha önce herhangi bir yarışmaya katılmamış ve herhangi bir yerde yayınlanmamış olması gerekmektedir.
7-Yarışma kuralarına uygun olarak katılmayan eserler elenecektir.
ÖĞRENCİLERDEN İSTENECEK ÖZELLİKLER
-İlkokul öğrencileri
BAŞVURUNUN YAPILACAĞI YER
Öğrenciler eserlerini öğrenim gördükleri okul müdürlüklerine teslim edeceklerdir.
DEĞERLENDİRME ŞEKLİ
1. Okullarda:
-Öğrenciler tarafından yazılan veya yapılan eserler okul yürütme komisyonu tarafından değerlendirilecektir.
-Okullarda ilk üçe seçilen eserler İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne gönderilecektir.
YAPILACAK ÇALIŞMA
|
TARİH |
|
1 |
Şartnamenin Okullara gönderilmesi |
08 Ocak 2024
|
2 |
Okullarca Seçilen Eserlerin İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine gönderilmesi |
22-24 Ocak 2024 |
3 |
Eserlerin İlçede değerlendirilmesi |
25-26 Ocak 2024 |
4 |
Eserlerin İlde değerlendirilmesi |
29-31 Ocak 2024 |
Yarışma Puantajı
Kriter |
Puan |
Açıklama |
Hikâyenin özgünlüğü |
20 |
Hikâyenin özgünlüğü, ilgi çekiciliği ve düşündürücülüğü. |
Hikâyenin akıcılığı |
20 |
Hikâyenin akıcı ve anlaşılır olması. |
Hikâyedeki olayları oluş sırasına göre anlatma |
20 |
Hikâyedeki olayların oluş sırasına uygun anlatımı |
Anahtar kelimeler |
20 |
Hikâyenin anahtar kelimeleri içermesi ve bu kelimelerin hikâyede doğru ve yerinde kullanılması. |
Hikâye anlatımında beden dilini etkili kullanma |
20 |
Hikâye anlatımında beden dilinin etkili kullanılması. |
Kriter |
Puantaj |
Hikâyenin özgünlüğü (20p) |
|
Hikâyenin akıcılığı özgünlüğü (20p) |
|
Hikâyedeki olayları oluş sırasına göre anlatma özgünlüğü (20p) |
|
Anahtar kelimeler özgünlüğü (20p) |
|
Hikâye anlatımında beden dilini etkili kullanma özgünlüğü (20p) |
Projenin Değerlendirmesi
Ocak ayında gerçekleştirilen Dilimizin Zenginlikleri Projesi faaliyetleri, genel olarak başarılı olmuştur. Öğrenciler söylenilen kelimeler ile kendilerinde çağrıştırdığı kelimeler arasında daha hızlı ve sıkı bağ kurarak anlatım ve yorumlama becerilerini daha akıcı ve sağlam yaparak geliştirmişlerdir. Ayrıca hikaye yazma etkinliği ile yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmişlerdir.